9. května 2014

Simon R. Green - Tajná Historie: Muž se zlatým Torkézem

První kniha ze série Tajná historie s názvem Muž se zlatým Torkézem. Dlouho mi trvalo, nenž jsem se dokopala ji otevřít, ale jakmile jsem tak učinila, knihu jsem přečetla poměrně rychle. A už teď se nemůžu dočkat, až se pustím do dalšího dílu, i když to bude muset nějákou dobu počkat, protože mám další dvě knihy z knihovny, které musím přečíst přednostně. Jedna z nich je Headhunters od Jo Nesba a druhá je osmý díl legendy o Drizztovi. 
No, ale pusťme se do Muže se zlatým Torkézem. Hlavní postavou je Eddie Drood, který má alter ego, které používá mezi přátely - Šaman Bond. Eddie je z rodiny Droodů, kteří z pozadí vlastně řídí celý svět. Je jediný agent, který nemá hlavní základnu v hlavním rodinném sídle, ale žije si v Londýně. No, a jednoho dne dostane Eddie úkol zbavit se jistého dítěte, které je velmi démonické. Bohužel se při misi setká s Karmovým Katechetou, který se z obavy, aby neprozradil něco, co neměl, zabije jedem v zubu.
No, a od té chvíle začínají potíže. Rodinka si Eddieho zavolá domů a dá mu Duši Avalonu, aby ji uložil na své místo v centru Stonehenge. Jenže, duše je falešná a místo toho je to štěnice, která přenáší jeho pozici. Takže Eddie je cestou napaden vším možným a mimo jiné je také střelen šípem z podivné hmoty. No, a v tento moment to vypadá, že se ho hmota pokouší ztrávit. Nebo možná otrávit? 
No, a potom se z Eddieho stává odpadlík, neboť ho rodina prostě chtěla zabít. Proč? No, tak to vám nepovím. Rozhodla jsem se, že úplně celý děj totiž nenapíšu. 
Zbytek si tedy shrneme jen ve zkratce:
Eddie se vydává hledat spojence v bývalých nepřátelích a cestou se zbaví své nemesis - Archieho Pijavky. Dále potom následuje cesta zpět do hlavního sídla rodiny Droodů s neblaze proslulou Molly Metcalfovou po boku, aby se pokusili rodinu zničit. Ovšem jestli se jim to povede a co se z toho semele, tak to se dozvíte jenom, pokud knihu seberete, otevřete a přečtete si to.
Nicméně, musím se přiznat, že se mi kniha opravdu líbila. Netoliko mojí mámě, která naznala, že to prej nemá příběh! S čímž já teda nemohu souhlasit. Jako jo, není to tak dobrý, jako Něco z Noční strany, ale je to velice dobré počteníčko i tak. Prostě se mi to opravdu líbilo. A to jako fakt. 
Nejvíc se mi líbil závěr, ale ten vám sem prostě psát nebudu, to by nešlo. Byste to tu měli naservírovaný a na to nejsem zvědavá. Chcete znát, jak kniha dopadne? Běžte si ji přečíst. 
~AnnElfwind

2 komentáře:

  1. Neměla bych číst recenze, pak si toho chci tolik přečíst, achjo. :D
    Děkuji moc za komentář i za odkaz v menu, jsem ráda, že se ti povídka líbila. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemáš vůbec zač.
      A jsem ráda, že tě recenze navnadila. :) Značí to, že je to aspoň trochu smysluplně napsaný. :)

      Vymazat